سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ آفریدگان نزد خداوند، غیبت کننده است . [امام علی علیه السلام]
مدیریت جامع نظام سلامت - بهداشت حرفه ای ساوه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت چند پارگی، تداخل مسئولیت و مشخص نبودن متولی و سیاستگذار سلامت است به همین علت لایحه مدیریت جامع نظام سلامت ظرف 3 ماه آینده تقدیم دولت و پس از آن مجلس هشتم می‌شود.

    کامران باقری لنکرانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: نظام سلامت کشور با مشکلات متعددی درگیر است، که از جنبه‌های مختلف از جمله جنبه مدیریتی و منابع قابل بحث است. از جنبه تقنینی( قانونگذاری) نیز مهمترین مشکل نظام سلامت فقدان یک قانون جامع در خصوص نظام سلامت در کشور است.
    وی افزود: نتیجه نبود چنین قانونی، وضع فعلی است که شاهد چندپارگی و چند تکه شدن مسئولیت‌های حوزه سلامت بین ارگان‌های مختلف، هستیم، یکی از نمودهای بارز این چندپارگی مدیریت سلامت غذا در کشور است که چند تکه شدن آن باعث شده تداخل مسئولیت بین دستگاه‌های مختلف پیش بیاید و به همین علت در مدیریت تامین و سلامت مواد غذایی گاهی دچار مشکل شویم.
    وزیر بهداشت گفت: مسئله مهم دیگر مشخص نبود تولیت نظام سلامت در کشور است، معلوم نیست چه کسی واقعاً تولیت این حوزه را به عهده دارد و به همین علت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه با مشکلات زیادی رو به روست و این از جمله نکات مهمی است که امیدواریم حل آن در مجلس هشتم به نتیجه برسد.
    وی اضافه کرد: حل این مسئله مستلزم وجود یک نگاه جامع به مقوله سلامت، یکپارچه شدن آن و تصویب یک قانون جامع برای حوزه سلامت کشور است.
    وی ادامه داد: به همین منظور ما در وزارت بهداشت از حدود یکسال و نیم گذشته مطالعاتی را در این زمینه شروع کردیم که حاصل آن تدوین پیش نویس لایحه‌ای است که نگاه جامع به مدیریت و مسائل سلامت کشور داشته باشد، حدس می‌زنیم متن این لایحه ظرف 2 تا 3 ماه آینده نهایی شود و ما آن را تقدیم دولت می‌کنیم تا پس از رسیدگی و تائید آن در دولت برای تصویب نهایی تقدیم مجلس هشتم بشود.
    وزیر بهداشت گفت: در هر صورت ما قوه مجریه و مجری مصوبات مجلس هستیم، خوشبختانه فضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم نیز کارشناسی است و افراد آشنا با موضوع سلامت به این کمیسیون رفته‌اند، 2 نفر از آنان از وزرای سابق بهداشت هستند، 4 نفر آنها سابقه مسئولیت در بیمارستان دارند، 2 یا 3 نفر آنها قبلاً رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند و در مجموع به نظر می‌رسد در این کمیسیون یک نگاه جامع و علاج جویانه به مشکلات حوزه سلامت وجود داشته باشد.
    وی افزود: ما هم در وزارت بهداشت سعی می‌کنیم، با این کمیسیون تعامل خوبی داشته باشیم، اولین جلسه مشترک ما با اعضای احتمالی کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد، جلسات بعدی با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز طراحی شده است، تا هم گزارش اقدامات را بدهیم و هم برای بررسی و حل چالش‌های نظام سلامت چاره‌جویی کنیم.



    جواد برازنده ::: چهارشنبه 87/6/13::: ساعت 2:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 37
    کل بازدید :225789

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره <<
    مدیریت جامع نظام سلامت - بهداشت حرفه ای ساوه
    جواد برازنده
    این وبلاگ با همت شما مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات اداره می شود منتظر مقالات شما هستیم. پیشنهادات شما باعث بهتر شدن وبلاگ خواهد شد. تلفن : 02552229891 آدرس پست الکترونیکی ما : savehoh@yahoo.com j.b172star@gmail.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مدیریت جامع نظام سلامت - بهداشت حرفه ای ساوه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<