سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]
نظر خواهی از شما - بهداشت حرفه ای ساوه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نیاز امروز بهداشت حرفه ای در دستگاههای مجری قانون : یکپارچه سازی

     

    اجرای  بهداشت حرفه ای در محیط های کارگاهی کشور تا وقتی توسط یک سازمان واحد مدیریت نشود به همین وضع اسف بار کنونی دچار خواهد بود .  

    امروزه افراط در  موازی کاری این سه وزارتخانه در اجرای مواد قانونی مشترک  به تناقضاتی مضحک  منجر شده است همچنین  بکارگیری منابع انسانی متخصص  بجای اجرای تمام و کمال قوانین ایمنی و بهداشت در کارگاههای کشور تا کنون نتیجه ای جز بازی  لغوی با قوانین در قالب دستورالعملهایی غریب نداشته است.

     مدتهاست سوال بی جوابی تمام فکر مرا مشغول کرده که پاسخی در وزارتخانه های مجری بهداشت حرفه ای برایش نیافته ام :

    چه اشکالی دارد اگر بخشی از وزارت کار که درگیر اجرای قوانین ایمنی و بهداشت حرفه ای است با بخش سلامت  محیط کار وزارت بهداشت و بخش طب کار سازمان تامین اجتماعی ( وابسته به وزارت رفاه ) یکپارچه شده و سازمانی با هرنام ولی با یک هدف تشکیل دهند؟

    تا زمانی که یک سیستم واحد برای مدیریت و نظارت بر اجرای قوانین بهداشت حرفه ای در کشور نداشته باشیم وضعیت کارگاهها - مسئولیت پذیری کارفرمایان - سلامت کارگران و نهایتا کیفیت ارائه خدمات و تولیدمان بهتر از این نخواهد بود .

    اگر چنین شود مطمئنا میزان رضایت شغلی رسته های  بهداشت حرفه ای در هر سه  وزارتخانه نیز بالاترخواهد رفت . هدف بهداشت حرفه ای  ارتقای سلامت شغلی شاغلین کشور است هدف بزرگی که تنها با جمع سه بردار حامل نیروی بهداشت حرفه ای پراکنده در سه وزارتخانه تحقق خواهد یافت .

     

    با عرض تاسف راهی که   امروز بهداشت حرفه ای در نهادهای دولتی   در پیش دارد سرمنزلی جز دلزدگی از رشته تحصیلی - سردرگمی لابلای دستورالعملهای متناقض و پیچیده و بدتر از همه بی اعتمادی کارگر و کارفرما نخواهد داشت  این را تقریبا همه داریم تجربه میکنیم  ولی راه حلی برایش نداریم  و اگر هم داشته باشیم ..........

                    لطفا پس از مطالعه نظر بدهید

                               فرستنده خانم احمدی کارشناس بهداشت حرفه ای



    جواد برازنده ::: دوشنبه 85/7/10::: ساعت 5:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    کل بازدید :225646

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره <<
    نظر خواهی از شما - بهداشت حرفه ای ساوه
    جواد برازنده
    این وبلاگ با همت شما مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات اداره می شود منتظر مقالات شما هستیم. پیشنهادات شما باعث بهتر شدن وبلاگ خواهد شد. تلفن : 02552229891 آدرس پست الکترونیکی ما : savehoh@yahoo.com j.b172star@gmail.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    نظر خواهی از شما - بهداشت حرفه ای ساوه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<