سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارایی با هزینه کردن کاهش می یابد و دانش با دهش فزونی می گیرد . [امام علی علیه السلام]
ایجاد پایگاههای سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی - بهداشت حرفه ای ساوه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • ایجاد پایگاههای سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی
    Establishing of the Health centers in cultural and Service centers

    حفظ سلامت شاغلین در پایانه های مسافربری ،‌ایستگاههای قطار و مترو، میادین میوه و تره بار، فرودگاهها ، فرهنگسراها و امثالهم و مراجعه کنندگان به این قبیل اماکن با ایجاد محیط سالم و انجام مراقبتهای بهداشتی درمانی شاغلین آن از برنامه های مهم مرکز سلامت محیط و کار محسوب می گردد. مجتمع های خدماتی و فرهنگی محل ارتباط جامعه با سطح سلامت متفاوت و لاجرم توسعه و گسترش انواع بیماریهای بالقوه در سطح کشور محسوب می گردند. از طرفی در برخی اماکن نظیر پایانه های مسافربری جاده ای نقش رانندگان سالم در تأمین و حفظ جان مسافران و جلوگیری از حوادث جاده ای و نیز تأثیر غیر قابل انکار سلامت دیگر شاغلین در این پایانه ها بر کل جامعه ما را بر آن داشته تا با برنامه «ایجاد پایگاههای سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی» امکان دسترسی آسان و به موقع به اقدامات بهداشتی و ایمنی که شامل سالمسازی و بهسازی محیط این مجتمع ها و انجام مراقبتهای بهداشتی درمانی (معاینات قبل از استخدام ، اختصاصی و ادواری) شاغلین این مجتمع ها می باشد را فراهم سازیم.

    برنامه های در دست اقدام

    طرح ایجاد پایگاه سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی شامل پایانه های مسافربری جاده ای ،‌ایستگاههای قطار و مترو ، فرودگاهها ، میادین میوه و تره بار ،‌ فرهنگسراها و امثالهم شامل سه بخش کلی است و با هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی قابل حصول می باشد.

    بخش اول شامل نرم افزار بوده و آئین نامه و دستورالعمل های مربوطه را شامل می گردد و کار تدوین پیش نویس آن طی جلسات طولانی و بررسی و مطالعه انجام و جهت نظر سنجی در اختیار کارشناسان مربوطه (بهداشت محیط ،‌بهداشت حرفه ای و طب کار) قرار گرفته است.

    بخش دوم شامل سخت افزار یعنی محیط فیزیکی و تجهیزات فنی و اداری پایگاه سلامت می باشد که لازم است با هماهنگی های به عمل آمده و بر اساس پیش بینی های مربوطه در آئین نامه از طرف پایگاه در داخل مجتمع ایجاد و یا احداث گردد.

    بخش سوم شامل نیروی انسانی است که بر اساس پیش بینی صورت گرفته در آئین نامه مربوطه از طرف مجتمع به وزارت بهداشت معرفی و وزارت بهداشت افراد معرفی شده را تحت آموزشهای مربوطه قرار داده و پس از کسب موفقیت در دوره آموزش ، کارت مسئول سلامت ، به فرد مورد نظر ارائه می گردد.



    جواد برازنده ::: سه شنبه 86/6/20::: ساعت 5:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 10
    کل بازدید :225841

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره <<
    ایجاد پایگاههای سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی - بهداشت حرفه ای ساوه
    جواد برازنده
    این وبلاگ با همت شما مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات اداره می شود منتظر مقالات شما هستیم. پیشنهادات شما باعث بهتر شدن وبلاگ خواهد شد. تلفن : 02552229891 آدرس پست الکترونیکی ما : savehoh@yahoo.com j.b172star@gmail.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ایجاد پایگاههای سلامت در مجتمع های خدماتی و فرهنگی - بهداشت حرفه ای ساوه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<