سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دگرگونى روزگار گوهر مردان است پدیدار . [نهج البلاغه]
موثرترین سلاح در برابر بیماری ایدز - بهداشت حرفه ای ساوه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • در کنفرانسی در سیدنی ، استرالیا ، گفته شد از ابتلای میلیون‌ها نفر به ویروس بیماری ایدز در آفریقا فقط با ختنه کردن می‌توان جلوگیری کرد.
    به گزارش رویترز از سیدنی ، مطالعات در آفریقا نشان داده است ختنه مردان انتقال ویروس ایدز از زنان به مردان را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.
    ختنه قدیمی‌ترین عمل جراحی است که سابقه آن به 2300 سال قبل از میلاد می‌رسد.پروفسور رابرت بیلی از دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه ایلینوی شیکاگو گفت، ختنه همگانی می‌تواند در 10 سال جلوی دو میلیون مورد بیماری جدید را بگیرد و مانع از مرگ 300 هزار نفر بر اثر ایدز در منطقه جنوب صحرای آفریقا شود.
    بیلی در کنفرانس بین‌المللی انجمن ایدز گفت: اگر ما واکسنی با 60 درصد تاثیر داشتیم بسیار خوشحال می‌شدیم و به سرعت از آن استفاده می‌کردیم.
    قاره آفریقا بیشترین بیماران ایدز را دارد و در آفریقای جنوبی حدود 5.5 میلیون نفر به ویروس ایدز آلوده‌اند ، اما نسبت افراد آلوده به ویروس ایدز و مبتلا به بیماری آن در کشورهای آفریقایی مانند کامرون و نیجریه که ختنه در آنها رایج است، بسیار کمتر از کشورهایی مانند زیمبابوه و سوازیلند است که عده کمی در آنها ختنه می‌شوند.
    بیلی گفت: اندیشه استفاده از ختنه به عنوان سلاحی علیه ایدز پس از آن مطرح شد که بررسی‌ها در امریکا، اوگاندا ، کنیا، مالاوی و زامبیا تاثیر مثبت آن را نشان داد.
    وی گفت: سازمان جهانی بهداشت ختنه را به عنوان روشی برای پیشگیری از بیماری ایدز تایید کرده است.

    Funny Puppy



    جواد برازنده ::: یکشنبه 86/5/7::: ساعت 4:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    کل بازدید :225358

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره <<
    موثرترین سلاح در برابر بیماری ایدز - بهداشت حرفه ای ساوه
    جواد برازنده
    این وبلاگ با همت شما مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات اداره می شود منتظر مقالات شما هستیم. پیشنهادات شما باعث بهتر شدن وبلاگ خواهد شد. تلفن : 02552229891 آدرس پست الکترونیکی ما : savehoh@yahoo.com j.b172star@gmail.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    موثرترین سلاح در برابر بیماری ایدز - بهداشت حرفه ای ساوه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<