سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از شریفترین کردار مرد بزرگوار آن است که از آنچه مى‏داند غفلت نماید . [نهج البلاغه]
کنوانسیون کنترل دخانیات - بهداشت حرفه ای ساوه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • دکتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات که در تاریخ 9 تیر سالجاری در بانکوک تایلند برگزار گردید گفت :

    بدون شک ابتکار تهیه معاهده کنترل دخانیات از سوی سازمان جهانی بهداشت،  یکی از بزرگترین دستاوردهای این سازمان در عرصه سلامت بوده است که با همت کشورهای عضو و همه دوستداران سلامتی به این مرحله رسیده است. فرایندی که حاصل آن کاهش بار بیماریها و مرگ و میر مرتبط با مصرف دخانیات، افزایش امید به زندگی، کاهش فقر و بهره مندی از محیطهای عاری از دخانیات می باشد. کنوانسیون کنترل دخانیات، آغازگر یک حرکت جهانی در تقویت پیکره قانونی کشورهای جهان در کنترل، کاهش تقاضای مصرف دخانیات و حفاظت از دود تحمیلی برای افراد غیرسیگاری بوده است.

    در ضمن طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت، مصرف دخانیات امروزه بعنوان اولین علت مرگ قابل پیشگیری در کشورهای جهان بشمار میرود. 4.9 میلیون نفر سالانه بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند که هیچ عامل دیگری این میزان مرگ و میر و کشندگی را بهمراه ندارد. چنین برآورد می گردد تا سال 2020 تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار به 9 میلیون نفر برسد که مسئولیت اعضای کنفرانس را در راستای کاهش بار بیماری های مرتبط با مصرف سیگار که معلولیت و مرگ را بهمراه دارد بیشتر نمایان می سازد.

    دکتر علویان گفت روند مصرف مواد دخانی در ایران مانند سایر کشورهای منطقه می باشد.  کشور ما در منطقه استراتژیک  خاورمیانه قرار دارد و متاسفانه بعلت  ناامنی های موجود و جنگ های به راه افتاده توسط قدرت های بزرگ، تشدید مواد دخانی سلامت منطقه را بخطر انداخته است. علاوه بر این فقر، ناامنی و بی ثباتی در منطقه چالش برانگیز بوده و موجب توسعه مصرف دخانیات گردیده است و لزوم توجه به صلح جهانی و حل مشکلات کشورهای منطقه را بیش از پیش طلب می کند.

    سپس افزود تصویب قوانین ملی کنترل دخانیات بدون وجود توجه جهانی به مقوله دخانیات نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت حمایت فنی و مالی از کشورهای در حال توسعه که در معرض آسیب های ناشی از قاچاق محصولات دخانی، و جایگزینی محصولات دخانی و تبلیغات فرامرزی دخانیات قرار دارند باتوجه به افزایش روند مصرف دخانیات و بیماریهای مرتبط در این کشورها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. صنایع چندملیتی دخانیات باید مسئولیت هرگونه اقدام در جهت افزایش تقاضای دخانیات را بپذیرند و کشورهای عضو بتوانند توسط این معاهده به حقوق خود در جبران خسارات ناشی از اقدامات صنایع مذکور رسیدگی نمایند.

    او در مورد فعالیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت این وزارتخانه با اعتقاد کامل به تبعات سوء مصرف مواد دخانی، از طریق پیگیری اجرای قانون ملی کنترل دخانیات و کنوانسیون کنترل دخانیات، توسعه خدمات رایگان مشاوره ترک دخانیات در شبکه بهداشتی کشور، ممنوعیت مصرف مواد دخانی بخصوص قلیان در اماکن عمومی و مراکز تفریحی عمومی، موضوع کنترل دخانیات را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

    در پایان افزود که کشور جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای عضو، حمایت خود را از کنوانسیون بین المللی کنترل دخانیات و آمادگی لازم را در اجرای مؤثر مصوبات این اجلاس با حمایت سازمان جهانی بهداشت اعلام می دارد.



    جواد برازنده ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 11:46 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    کل بازدید :225640

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره <<
    کنوانسیون کنترل دخانیات - بهداشت حرفه ای ساوه
    جواد برازنده
    این وبلاگ با همت شما مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات اداره می شود منتظر مقالات شما هستیم. پیشنهادات شما باعث بهتر شدن وبلاگ خواهد شد. تلفن : 02552229891 آدرس پست الکترونیکی ما : savehoh@yahoo.com j.b172star@gmail.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    کنوانسیون کنترل دخانیات - بهداشت حرفه ای ساوه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<